Zestaw 4 gąsienic z wąskim rozstawem kół model TR1212
Szerokość gąsienic przednich 300 mm
Szerokość gąsienic tylnych 300 mm
Przewidziana dla ciągników od 80 do 175 KM
Zalety gąsienic:
1. Zwiększona przyczepność do gleby, uzyskana dzięki znacznej przewadze układu gąsienic nad kołem pod względem powierzchni styku. Współczynnik poślizgu toru wynosi tylko 5% w porównaniu do minimum 12% w przypadku opon.
2. Wzrost właściwości trakcyjnych sprzętu. Pozwala to na zwiększenie szerokości zaczepu ciągnika lub podpięcie do ciągnika kilku typów maszyn w celu wykonania kilku zabiegów uprawy gleby w jednym przejeździe ciągnika po polu.
3. Zmniejszenie nacisku na żyzną warstwę gleby z 2,5 do 8 razy w przypadku samobieżnych pojazdów gąsienicowych poprzez zwiększenie powierzchni styku. Plony zbóż zwiększają się przy zastosowaniu gąsienic w porównaniu z pojazdami kołowymi o kwotę od 9 do 34%.
4. Zwiększona zdolność przełajowa. Naturalnie wraz ze znacznym wzrostem przyczepności samochód zyskuje zwiększoną zdolność pokonywania warunków terenowych.
5. Idealne odwzorowanie topografii uprawianego pola.
6. Na zużycie paliwa podczas pracy na systemach gąsienicowych składają się dwa elementy: oszczędność przy obsłudze sprzętu przy niskich prędkościach i lepszej trakcji (zmniejszenie zużycia paliwa o 12,5%) oraz oszczędność wynikająca ze zmniejszenia liczby prac uprawowych (tutaj zmniejszenie zużycie paliwa może osiągnąć 28,5%).
7. Większe bezpieczeństwo zamontowanego sprzętu podczas pracy na gąsienicach. Osiąga się to poprzez utworzenie płytszej koleiny i lepszą stabilność pojazdu gąsienicowego w porównaniu z pojazdem kołowym.
Zamontowanie jednej pary układów gąsienicowych na piaście napędowej ciągnika i/lub kombajnu zajmuje zaledwie 2-3 godziny. Pionowy układ zawieszenia hydraulicznego, który można wyposażyć w układy gąsienicowe, zapewnia wysoki komfort operatora podczas pracy w polu. W pełni przystosowany do krajowych i importowanych modeli ciągników i kombajnów.
Charakterystyka tego modelu:
1. Gąsienica gumowa GUMATECH o szerokości 300mm
2. 2 podwójne rolki podwozia w przednich układach gąsienic i 3 w tylnych.
3. Unikalny system naciągu - tłok ze stałym smarem z tworzywa sztucznego i amortyzatorem azotowym.
4. System antyrotacyjny.
5. Rolki i napinacze.
6. Łączy się bezpośrednio z piastą napędu.
7. Całkowita powierzchnia kontaktu z gruntem wynosi 2,22 m²
8. Instalowany w ciągnikach o mocy 65-180 KM.
9. Stosowany do pracy ciągnikiem na polach obsianych warzywami, z rozstawem rzędów 30-40 cm.